Salgsbetingelser
Generelt
Vi gjør vårt beste for at du skal få en god handleopplevelse hos MySafeHug. Dersom du har noen spørsmål om ditt kjøp eller bestilling, vennligst ta kontakt med oss. Vilkårene og betingelsene finner du nedenfor og de gjelder for alle kjøp av produkter i nettbutikken til MySafeHug, på www.mysafehug.no
Du må være fylt 18 år for å kunne handle i vår nettbutikk. Det er kundens plikt å sørge for at det er oppgitt riktig leveringsadresse og kontakt informasjon.
Forbrukerkjøp er blant annet regulert i forbrukerkjøpsloven, angrerettloven, markedsføringsloven, personopplysningsloven, e-handelsloven og kredittkjøpsloven. Der det i disse salgsbetingelsene stilles krav til skriftlighet, er dette oppfylt ved bruk av e-post, brev, e.l.
Kløvningsten 28, 1739 Borgenhaugen, Norge.
Org. Nr. 926 363 239
Priser/Betaling
Alle priser i MySafeHug er oppgitt i NOK.
Hos MySafeHug aksepterer vi betaling med følgende kort: VISA og Master Card. Vi tilbyr deg også betaling via Vipps, Klarna eller PayPal.
Ved bruk av kort vil kjøpesummen bli reservert på kortet ved bestilling. Hvis reservasjon ikke kan foretas, forbeholder vi oss retten til å kansellere bestillingen. Du vil motta informasjon om slik eventuell kansellering. Kortet blir belastet når ordren er klar for utsendelse.
Prisjusteringer kan skje når som helst, uten forvarsel.
Frakt, levering og forsinkelse
Frakten koster 89 kr. For bestillinger til Svalbard gjelder egne priser, ta gjerne kontakt om det.
Levering av varen fra selgeren til kjøperen skjer på den måte, på det sted og til det tidspunkt som er angitt i bestillingsløsningen i nettbutikken. Hvis ikke leveringstidspunkt fremgår av bestillingsløsningen eller e-post som følger med ordrebekreftelse, skal selgeren levere varen til kjøper innen rimelig tid og senest 30 dager etter bestillingen fra kunden. Skal selgeren sørge for at varen blir sendt til kjøperen, plikter han å få varen fraktet til bestemmelsesstedet på egnet måte og på vanlige vilkår for slik transport. Bestemmelsesstedet er hos kjøperen med mindre annet er særskilt avtalt mellom partene.
Dersom leveringen av produktene blir forsinket, vil vi gi deg informasjon så fort vi har kunnskap om det, sammen med informasjon om og eventuelt når levering kan skje, eller om produktet(ene) er utsolgt.
Vi belaster deg 200 NOK for pakker som ikke blir hentet.
Trykkfeil m.m.
Om uhellet skulle være ute så forbeholder oss retten til at det kan forekomme trykkfeil, i tillegg til feil i informasjon og spesifikasjoner vedrørende varer og tjenester som er tilgjengelig i sortimentet vårt.
Om det usannsynlig skulle likevel skje så beklager vi på det sterkeste! Om du påpeker oss eventuell feil på vår nettside så skal vi belønne deg ved neste kjøp.
Angrerett
Vi i MySafeHug håper på at du blir fornøyd med våre produkter og at du ikke angrer kjøpet, men vi vet at noen ganger greier ikke produktet å nå forventnings høydene. Som privatperson har du 14 dagers angrerett, men vi gir alle kundene våre 30 dagers åpent kjøp. Dette betyr at du får pengene tilbake hvis du ikke er fornøyd.
Her finner du linken til andrerett skjema. https://www.regjeringen.no/no/dokument/dep/bld/skjema/skjema-2/skjema-om-angrerett/id614564/
Varen må likevel kunne leveres tilbake til selgeren i tilnærmet samme stand og mengde som den var i da kjøperen mottok den. Selgeren kan kreve at forbrukeren erstatter verdireduksjon som følge av kjøperens håndtering av varene som ikke har vært nødvendig for å fastslå varenes art, egenskaper og funksjon.
Det er så klart langt ifra ideelt situasjon at du skal sende varen tilbake, derfor ber vi deg at du tar vare på alt av tilbehør og pakkematerialer som sendes med produktet i tilfellet den kommer til nytte. Returer skal sendes tilbake i originalforpakninger, og pakken må være godt sikret. Eventuelle transportskader som følge av uforsvarlig forpakning vil debiteres deg som kunde. Ved benyttelse av angreretten er det du som kunde som står for returkostnaden.
Bruk gjerne en fraktmåte hvor forsendelsen kan spores, hvis det blir nødvendig å lette etter den og ta vare på kvitteringen.
Produktet skal være hos oss senest 30 dager etter leveringsdato. Vi overfører pengene tilbake til din konto senest 30 dager etter at produktet er returnert.
For å slippe det hele som står over, foreslår vi at hvis du er i tvil eller har noen spørsmål så er det bare å ta kontakt med oss. Vi skal prøve så godt vi kan å svare på spørsmålene, vi kan også sende deg flere bilder av produktet.
Reklamasjon/Garanti
Alle våre varer er sjekket for feil eller mangler før de blir sendt ut. Vi legger stor vekt på å sikre varen du har bestilt og pakker den godt inn. Men vi vet at ting kan gå galt under transporten. Når du som kjøper mottar varen må du undersøke den grundig. Dersom det foreligger feil eller mangel ved varen, må du kontakte MySafeHug så snart som mulig etter at feilen ble oppdaget. Vi tilbyr 2 års reklamasjonsfrist på alle våre produkter.
Reklamasjon skal sendes skriftlig via e‑post til kundeservice@mysafehug.no og markeres «Reklamasjon» i tittelfeltet, slik at vi kan prioritere saken din.
Du må beskrive hva som har skjedd, legge ved noen bilder og kvitteringen. Vi kommer til å ta oss av saken umiddelbart og gi deg som kunde rask tilbakemelding på hva vi gjør videre med saken. Vi blir enige om vi retter feilen med erstatningsvare, gir deg prisavslag eller om kjøpet heves.
Garantien dekker kun fabrikasjonsfeil og ikke feil som har oppstått ved at produktet har blitt ødelagt på grunn av uforsvarlig bruk.
Dersom produktene skal sendes tilbake til oss, skal de sendes i original emballasje (se punkt Angrerett) innen 30 dager fra du meldte fra om feilen, hvis ikke annet er avtalt. Alle varer som sendes i retur vil bli kontrollert i henhold til feilbeskrivelsen og produsentens sjekkliste.
Garanti gjelder kun ved fremvisning av gyldig kvittering eller ordrenummer.
Konfliktløsning / uoverensstemmelse løsning
Om du mener at TRONE ikke har prestert og ikke levert det vi har lovet så er det veldig viktig at du innsender en skriftlig klage/reklamasjon innen rimelig tid, jf. over nevnte punkter.
Om det viser seg at vi ikke klarer å blir enig og det blir nødvendig å innhente tredje part, så kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig på telefon 23 400 600 eller www.forbrukertilsynet.no.
Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.
Personopplysninger
Gjelder fra og med 01.01.2024
Personvernpolicyen inneholder viktig informasjon om hvordan vi som personopplysningsansvarlig behandler personopplysningene til våre besøkere og kunder etter personvernforordningen (GDPR). Denne policyen gjelder i situasjoner hvor MySafeHug behandler personlig informasjon som er samlet inn fra nettstedet vårt. Vi behandler i utgangspunktet bare personopplysninger du oppgir til oss, og som er nødvendige for at vi skal kunne gjennomføre våre forpliktelser overfor deg. Nødvendig informasjon som:
-
Navn
-
Adresse
-
Telefonnummer
-
E-post
Dette er for å gjøre oss i stand til å fullføre handelen og levere ordren til deg. Vi behandler din informasjon med den høyeste diskresjon og håndtere dine personopplysninger i samsvar med personopplysningsloven. Vi selger ikke informasjon videre. Kredittkortinformasjonen du oppgir blir kun sendt til vår kredittkortformidler. Når transaksjonen er ferdig, vil ikke dine kredittkortdata bli lagret.
Dine opplysningene brukes kun til vår markedsføring og vårt nyhetsbrev eller tilbud. Som du lett kan stoppe ved å kontakte oss om det på info@mysafehug.no.
MySafeHug forbeholder seg retten til å gjøre endringer i denne policyen.
